Reklamačný poriadok
obchodnej spoločnosti LOVE ITALY s.r.o. so sídlom: Kováčska 28, 040 01 Košice – Staré
Mesto, IČO: 55 107 737, zapásanej v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel:
Sro, vložka číslo: 55624/V
pri prevádzkovaní internetového obchodu
Tavolo
I. Všeobecné ustanovenia
1.1 Tento reklamačný poriadok (ďalej aj „reklamačný poriadok“) sa vzťahuje na všetok
tovar zakúpený v prostredníctvom internetového obchodu Tavolo na webovej adrese
https://tavolo.sk (ďalej aj „obchod“), prevádzkovaného obchodnou spoločnosťou LOVE
ITALY s.r.o. so sídlom: Kováčska 28, 040 01 Košice – Staré Mesto, IČO: 55 107 737,
zapásanou v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka číslo:
55624/V (ďalej aj „predávajúci“).
1.2 Právo uplatniť zodpovednosť za vady reklamáciou je oprávnený uplatniť kupujúci
u predávajúceho osobne na mieste prevádzky Tavolo, písomne na adrese sídla alebo
prevádzky predávajúceho alebo e-mailom na tavolo@tavolo.sk
1.3 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa
prejavia v záručnej dobe.
1.4 Záruka sa vzťahuje na všetky vady zistené v záručnej dobe. Záruka sa vzťahuje aj na
skryté vady na predmete dodávky, no nevzťahuje sa na vady, ktoré vznikli neodbornou
manipuláciou alebo neodborným zásahom na tovare po jeho odovzdaní kupujúcemu.
II. Záručné podmienky
2.1 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho v záručnej
dobe, inak tieto práva zanikajú.
2.2 Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru
kupujúcim. Záručná doba sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch alebo
so zľavou. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu,
pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2.3 Pri predaji použitého tovaru môže byť záručná doba 12 mesiacov. Pri predaji použitého
tovaru nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté použitím tovaru.
2.4 Ak má zakúpený tovar na obale vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej
trvanlivosti, práva zo zodpovednosti za vady pri tomto tovare, musí kupujúci uplatniť
bezodkladne, najneskôr do uplynutia tohto dátumu spotreby alebo minimálnej
trvanlivosti u predávajúceho. Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia byť práva zo
zodpovednosti za vady uplatnené najneskôr deň nasledujúci po prevzatí
reklamovaného tovaru kupujúcim, inak práva zaniknú.
2.5 Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným používaním alebo opotrebením
tovaru, poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim, znečistením tovaru alebo jeho častí
v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o tovar, používaním tovaru
v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom, zásahom do
tovaru neoprávnenou osobou, pri používaní tovaru v rozpore s návodom, s technickými
normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom na ktorý je tovar určený,
mechanickým poškodením, uskladňovaním tovaru v rozpore s inštrukciami výrobcu na
obale tovaru, neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru a po uplynutí záručnej
doby.
III. Vybavenie reklamácie
3.1 Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením
primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej
odôvodnené zamietnutie.
3.2 O prijatej reklamácii musí predávajúci vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť zákazníkovi ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však
spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak zákazník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
3.3 Po uplatnení reklamácie je predávajúci povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach
podľa ust. § 622 a 623 občianskeho zákonníka, pričom na základe rozhodnutia
kupujúceho, ktoré z týchto práv uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob
vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku
reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Po
márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy
odstúpiť.
3.4 Ak kupujúci uplatnil reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej
zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného
posúdenia tovaru. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci
od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné
náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Predávajúci je povinný poskytnúť
kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie
najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci uplatní reklamáciu po
12 mesiacoch od kúpy tovaru a dôjde k jej zamietnutiu, je predávajúci povinný v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady
odborného posúdenia znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia.
3.5 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy
namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
3.6 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne
užívať ako bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád tovar riadne užívať. Vady týkajúce sa potravín sa považujú za
neodstrániteľné.
3.7 Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania
reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru
za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
IV. Záverečné ustanovenia
4.1 Ak je kupujúci spotrebiteľ, na vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa
aplikujú príslušné ustanovenia zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov, zákona č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov a zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Ak je kupujúci podnikateľ, na
vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa aplikujú ustanovenia zákona č.
513/1991 Zb. Obchodný zákonník a zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
4.2 Pokiaľ kupujúci (spotrebiteľ) nie je spokojný s tým, ako mu predávajúci vybavil
reklamáciu, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť
sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak na túto žiadosť predávajúci do 30 dní
od dňa odoslania neodpovie alebo na ňu odpovie zamietavo, spotrebiteľ sa môže
s návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporov obrátiť sa príslušný subjekt,
ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v Zozname
subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov vedeného v zmysle ust. § §
24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.